Automatické účtování faktur

Popis problému

Česká firma podnikající v oboru pronájmu prostor vystaví každý měsíc více jak 2 000 faktur. Na správu pronájmů a automatické vystavování faktur má firma již své procesy. Část faktur se vystavuje přímo z CRM systému, část faktur přímo z účetnictví a část se vystavuje automaticky každý měsíc ze systému pro automatizované platby.

Majitel firmy chce mít v účetnictví přehled o nákladech a výnosech podle účtu jednotlivých položek. Ovšem k tomu je nutné provést nastavení správných účtů k jednotlivým položkám v účetním software. Ten to sice umí, ale provést to u 2 000 faktur každý měsíc je práce jednoho člověka na 3 dny. Problém je v tom, že je potřeba vždy každou fakturu otevřít zvlášť a u každé položky uvést správné zařazení.

Řešení problému pomocí miniaplikace a umělé inteligence

Pro klienta jsme na míru připravili jednoduchou, ale zabezpečenou aplikaci, ke které se účetní připojí ze svého počítače. Aplikace zobrazuje jednu fakturu za druhou v přehledném rozložení. Účetní jen přiřazuje k jednotlivým položkám z našeptávače konkrétní účetní zařazení.

Systém se navíc pomocí umělé inteligence učí chápat názvy jednotlivých položek, a v případě podobných názvu z minulých případů již předvyplňuje konkrétní zařazení. V praxi to vypadá tak, že účetní již z 95 % jen kontroluje správné zařazení.

⏱️ To, co předtím zabralo 3 dny práce, je nyní hotové během 2 hodin.


Cena za podobné samostatné řešení by se pohybovala kolem 90 000 Kč. Díky tomu, že s námi tento klient spolupracuje dlouhodobě a iterativně vylepšujeme i další procesy v jeho firmě, podařilo se nám náklady srazit na 29 000 Kč. Postupné vylepšování procesů je nejefektivnější cestou k digitalizaci a automatizaci.

  • Ročně se tímto jedním vylepšením podařilo ušetřit zhruba 250 hodin práce.

  • Investice do vývoje se zaplatila během 4 měsíců.